Compania RoofArt se află pe piața acoperișurilor de țiglă metalică de 15 ani. În toți acești ani au fost făcute o mulțime de inovații, care au adus consumatorului final posibilitatea de a beneficia de produse de cea mai înaltă calitate. În cadrul unui interviu cu directorul Conluxart și RoofArt, Ilarion Ursu, am aflat care au fost începuturile companiei și ce produse au adus pe piața din Republica Moldova.
Cum au fost acești 15 ani de activitate pe piața construcțiilor din Republica Moldova?
15 ani de activitate au trecut foarte repede, nici nu i-am observat. Provocarea a început cu mulți ani în urmă. Ne-am propus să realizăm ceva valoros și aici, în țara noastră, iar lucrurile s-au așezat treptat. Activăm în domeniul învelitorilor de țiglă de prin anii 1996 – 1997, atunci când abia apăreau oportunitățile, piața era una nouă. La început aduceam țiglă ceramică, ulterior și țigla metalică a brandului „Lindab”, o companie destul de cunoscută din Suedia și o sursă de inspirație în materie de calitate pentru noi. La început atelierul era unul foarte mic și toate elementele se produceau manual. De la început ne-am propus să fabricăm produse performante și de calitate, de aceea am început să investim. Astăzi, putem spune cu certitudine că am reușit, dar mai avem multe de dezvoltat.
În acești 15 ani am construit un nume, RoofArt, care astăzi este un punct de reper pentru alte companii.
Acum, pentru toți contează prețul și nu pun în vizor calitatea, însă noi nu am mers pe acest principiu. Mereu ținem ridicată ştacheta. Este greu. Pieței locale îi lipsesc investițiile și viziunea. Din păcate, avem puțină susținere din partea statului. În România, de exemplu, există proiecte investiționale cu condiții avantajoase care pot fi accesate, în Republica Moldova, mai puțin.
Compania dvs. activează pe piața construcțiilor de peste 15 ani. Cum vă gestionați tot acest timp pentru a menține calitatea la un nivel constant ridicat?
Ne diferențiem în tot ceea ce facem de companiile din același domeniu. Mizăm, în primul rând pe calitate, iar volumele de vânzări sunt secundare. Nu încercăm să vindem cu orice scop!
Care sunt cele mai importante realizări din cei 15 ani de activitate?
Cea mai importantă realizare a fost direcția pe care am urmat-o. Produse unice și de calitate. Acum câțiva ani, puteam face multe, dar la un moment dat ne-am definit clar viziunea și segmentul de piață. În consecință, am conturat ideea unui proces de producție rapid, capabil să genereze cantități mari de produse. Pe această piață poți câștiga bani dintr-un produs scump, vândut în cantități mici, sau să faci un produs ce poate fi multiplicat și să-l vinzi în cantități mari.
Compania deja și-a format un renume pe piața autohtonă prin calitatea produselor și responsabilitatea de care dă dovadă. Care mai sunt avantajele companiei?
Noi mereu ne dorim să venim cu inovații și să îmbunătățim produsul. Pe parcursul acestor 15 ani, am îmbunătățit continuu toate produsele noastre. Sistemul pluvial RoofArt are aproximativ 25 de elemente și toate au trecut printr-un proces de îmbunătățire, în trei sau chiar patru etape. Inițial proiectăm elementul, realizăm un prototip și îl testăm în montare. Ingineria este o profesie aplicativă, iar aceste produse sunt relativ noi pe piața noastră. În anii 2000, nu existau specialiști în domeniu. Tot ceea ce am obținut în acești 15 ani a fost datorită faptului că am învățat singuri. Experiența noastră este clădită pe reușite și nereușite.
O altă idee care a apărut în anii 1999 – 2000, când încă nu exista numele de RoofArt, a fost că trebuie să divizăm activitatea de producție de cea de prestare a serviciilor. Am înțeles că trebuie să ne diversificăm activitatea și de atunci am dezvoltat o companie care să vorbească de la sine despre activitatea sa. De aici a apărut RoofArt – „arta acoperișului”, iar această denumire descrie foarte bine activitatea noastră.
Povestiți-ne despre ultima dvs. inovație marca RoofArt.
Dezvoltarea ultimului produs a durat mulți ani. La început aveam doar ideea, dar nu ne ieșea un element tehnic cheie. La un moment dat – am reușit. Ținând cont de faptul că asemenea utilaje au costuri mari, a trebuit să fim pregătiți pentru această investiție. Pe lângă faptul că îți permiți să cumperi acest utilaj, trebuie să calculezi dacă această investiție va fi una profitabilă. Altfel, nu poate fi vorba despre dezvoltare! Prețul acestor produse trebuie ajustat, pentru că este unul relativ mare, iar acum căutăm noi piețe de desfacere ca să ne putem recupera investiția și reinvesti în alte utilaje.
În viitor am vrea să avem și câțiva roboți care vor înlocui munca manuală, cel puțin pentru producerea unor elemente importante.
Care sunt planurile dvs. pentru viitor?
Pe viitor dorim să dezvoltăm o fabrică cu o tehnologie modernă, bine pusă la punct. La moment spațiul fizic de care dispunem ne creează dificultăți în procesul de producție. În același timp, căutăm și resursele necesare pentru construcție. Sper că în viitorul apropiat vom realiza acest obiectiv. Ne dorim să dezvoltăm în continuare și alte tipuri de produse. Suntem mereu în căutare și mișcare!